Культура, мистецтво та гуманітарні науки
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Культура, мистецтво та гуманітарні науки by Subject "HUMANITIES and RELIGION::History and philosophy subjects::History subjects::Technology and culture"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
Item Cognitive and Procedural Aspects of Foreign Language Coursebook Modelling in Terms of Culturological Approach(Приватна установа «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій», 2019) Іванова, Ірина Вікторівна; Ivanova, IrynaThe article deals with the problem of modelling the contents of the coursebook on the principles of culturological approach. In particular, the cognitive and procedural aspects of the contents of the professional foreign language coursebook have been highlighted. The textual and nontextual components of the coursebook contents have been analyzed. Possible ways of representation of cultural objects and phenomena in the coursebook contents have been offered. The necessity of covering all structural components of the contents of professional foreign language teaching and learning in higher educational institutions during the selection of coursebook materials has been grounded.Item Академічний рисунок як основа у підготовці фахівців з графічного дизайну(Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, 2023) Касьян, Тетяна Костянтинівна; Вакуленко, Ольга ВікторівнаУ статті розглядається місце рисунка у підготовці фахівців з графічного дизайну, орієнтований на будь-яку систему візуальних комунікацій, що застосовуються у різних галузях знань. Візуально-комунікативні напрями бурхливо розвиваються, базуючись на досягненнях сучасної поліграфії й цифрових технологій, тому попит на досвідчених графічних дизайнерів у інформаційну епоху зростає з кожним роком. Проведене дослідження має практичне значення, що підтверджує значущу роль рисунка у формуванні художньо-образного мислення студентів. Це дає можливість стати конкурентоспроможними на вітчизняному та закордонному ринку праці, здатними розв’язувати творчі візуально-комунікативні задачі, що спонукає до безперервного саморозвитку та самовдосконалення протягом усієї професійної діяльності.Item Вплив орнаментів трипільської культури на сучасний етнодизайн(Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, 2024) Касьян, Тетяна Костянтинівна; Сіра, Оксана ВалентинівнаУ статті аналізуються основні види орнаментів трипільської культури та їх вплив на сучасний етнодизайн, які є не тільки естетичним елементом, а й носієм культурних та історичних зав’язків у системі підготовки фахівців.Item Розвиток фахових компетентностей студентів під час виконання самостійної роботи з декоративного натюрморту(Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, 2020) Касьян, Тетяна Костянтинівна; Фізер, Іван ВасильовичУ статті розглядається важлива проблема набуття фахових компетентностей під час виконання студентами самостійної роботи з декоративного натюрморту, які впливають на художньо-образне мислення, творчу уяву майбутніх художників і педагогів з образотворчого мистецтва. Для сучасної системи художньої освіти характерним є перехід від занять, спрямованих ні лише на досягнення академічної грамотності зображення та засвоєння технічних навичок, а до завдань, орієнтованих на розвиток творчих здібностей, образного мислення, творення індивідуальної художньої манери студента. Тому саме розвиток таких компетенції знайшов відображення у самостійних завданнях «Декоративний натюрморт» з дисципліни «Академічний живопис». Зокрема в процесі виконання практичних самостійних робіт студент набуває навики інтерпретації натуралістичних форм академічної постановки натюрморту для створення творчих робіт засобами декоративного живопису. На основі дослідження виявлено, що під час виконання самостійного завдання «Декоративний натюрморт» формуються знання про стилізацію, кольорові співвідношення, умовну перспективу або її відсутність, особливості передачі орнаментики тощо, вміння творчо та художньо-образно мислити. Проведене дослідження має практичне значення, яке повинно активізувати творчу діяльність, сприяє розвитку творчої уяви і художньо-образного мислення студентів, формувати фахівця, здатного розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у професійно-педагогічній та мистецькій діяльності, спонукати до безперервного саморозвитку і самовдосконалення.Item Соціально-педагогічні передумови становлення та розвитку культурологічного підходу(ГО «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління», 2021) Іванова, Ірина ВікторівнаКультуротворча парадигма змісту навчання сучасного здобувача освіти вимагає пошуку нових стратегій, до яких належить культурологічний підхід. На думку автора, культурологічний підхід передбачає одночасне оволодіння фахом і формування навичок культурного усвідомлення, засвоєння культурологічних знань і формування культурологічної компетентності. У статті проаналізовано погляди вчених на поняття культурології. Проаналізовано історичні передумови культурологічного спрямування змісту освіти. У ході теоретичного аналізу філософської та педагогічної літератури розглянуто поняття: «культура» – як органічна частина цивілізації, система духовних цінностей, сума знань і досвіду, який дає змогу майбутнім фахівцям бути адекватними учасниками міжкультурної комунікації; «культурологічний підхід» – як стратегія навчання, що забезпечує формування у студентів професійноїкультурологічної компетентності через сприйняття культури носія мови.Для виокремлення соціально-педагогічних передумов становлення та розвитку культурологічного підходу в історичній ретроспективі автор застосував методи теоретичного аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення та систематизації наукової літератури з дидактики, філософії та культурології. На основі проведеного аналізу констатовано, що мова, яка є соціально обумовленою, перебуває у тісному взаємозв’язку з культурою народу. У зв’язку з цим посилюється увага на навчання іншомовного спілкування одночасно з навчанням культури. Доведено, що успішне виконання цього завдання можливе за умови використання культурологічного підходу до навчання професійного іншомовного спілкування.Item Сучасні види декоративного живопису як дизайн-практика митців(Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, 2024) Касьян, Тетяна Костянтинівна; Куколь, Світлана ЄвгенівнаУ статті розглядаються сучасні види декоративного живопису, його різновиди, які є важливою складовою сучасного дизайну, як у внутрішньому, так і в зовнішньому середовищі, застосування у театральних декораціях, книжковому видавництві, мініатюрі тощо.