Наукові публікації
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Наукові публікації by Subject "HUMANITIES and RELIGION::Languages and linguistics::Linguistic subjects::Linguistics"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
Item A glimpse of the potential of task-based language teaching in fostering effective communication (on the example of the topic Mood Food)(Київський національний лінгвістичний університет, 2023) Іванова, Ірина Вікторівна; Потапенко, Людмила Віталіївна; Палієнко, Альона ВолодимирівнаЗагальновідомо, що сучасний світ дедалі більше глобалізується. Бажання студентів стати багатомовними є зрозумілим і виправданим. Без сумніву, ті, хто вільно володіє не лише рідною, а й іншими мовами, матимуть вищу конкурентоспроможність на ринку праці. Знання іноземної мови, особливо англійської, є нагальною потребою як для професійного, так і особистісного зростання. Це також вважають важливим складником майбутнього професійного іміджу. Усі ці передумови стали підставою для запровадження в Черкаському державному бізнес-коледжі елективного курсу “Communicative English”. Запропонований інструментарій може слугувати набором ресурсів учителя для сприяння ефективній комунікації за темою MOOD FOOD. Аналіз основних сучасних тенденцій у викладанні ESL доводить, що Task-Based Language Teaching (TBLT) продовжуватиме домінувати в процесі навчання іноземних мов. Матеріал розроблено відповідно до підходу TBLT, що сприяє залученню студентів до змістовного спілкування. TBLT поєднується з іншими освітніми підходами, такими як автентичність, гейміфікація навчання, культурна обізнаність, творчість, співпраця, навчання на основі запитів. Представлені завдання та види діяльності дають змогу вчителю створити навчальне середовище, а не просто класну кімнату, надихаючи учнів і досягаючи кращих результатів навчання.Item Building culturological background knowledge for developing business English communication skills(Льотна академія Національного авіаційного університету, 2021) Іванова, Ірина Вікторівна; Ivanova, IrynaThe article deals with the issue of culturological background knowledge in the process of Business English teaching and learning. The author defines the essence and nature of culturological background knowledge differentiating it from the other similar terms used in recent publications. The study is aimed to substantiate the need for building culturological background knowledge in the process of Business English teaching and learning. Such qualitative methods of research as content analysis, observation and expert interviews have been applied to collect data for the study.Item Cognitive and Procedural Aspects of Foreign Language Coursebook Modelling in Terms of Culturological Approach(Приватна установа «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій», 2019) Іванова, Ірина Вікторівна; Ivanova, IrynaThe article deals with the problem of modelling the contents of the coursebook on the principles of culturological approach. In particular, the cognitive and procedural aspects of the contents of the professional foreign language coursebook have been highlighted. The textual and nontextual components of the coursebook contents have been analyzed. Possible ways of representation of cultural objects and phenomena in the coursebook contents have been offered. The necessity of covering all structural components of the contents of professional foreign language teaching and learning in higher educational institutions during the selection of coursebook materials has been grounded.Item Developing critical thinking skills through the lens of understanding of intercultural values(Київський національний лінгвістичний університет, 2021) Устиченко, Світлана Володимирівна; Ustychenko, SvitlanaIn today’s globalized world intercultural competence, critical thinking skills are necessary to interact successfully with people from different cultures with their different values, practices, and ways of communicating to avoid conflicts and misunderstanding. English teachers as foreign language (EFL) teachers, we are preparing our students for future intercultural encounters making them flexible in their thinking and recognize that people are complex. Through reading, writing, listening and speaking activities we always can find powerful and appropriate ways to include culture and critical thinking in EFL classes. The given lesson plan «Changing lives: charity and volunteering» is developed for a group of thirteen first-year students aged 15-16, of level A2+/B1, having 6 academic hours of English as an obligatory subject per week at Cherkasy State Business College and aimed at working on the following critical thinking aspects as well as intercultural awareness and culture aspects: examining existing bias and prejudice; distinguishing observation and interpretation; understanding other students’ point of view; cultivating applying «universal intellectual values» (clarity, accuracy, consistency, depth, breadth, fairness); applying active listening techniques; considering values which impact people’s activity, encouraging compassion, volunteerism and charity.Item Абревіатура як компонент глобальної професійної терміносистеми сфери розробки ІТ-продукту(ННІ філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка, 2022) Іванова, Ірина Вікторівна; Потапенко, Людмила Віталіївна; Устиченко, Світлана ВолодимирівнаНезважаючи на той факт, що практика скорочення слів має давнє коріння, сучасне високотехнологічне суспільство характеризується появою нових тенденцій у формуванні абревіатур. Із поглибленням процесів євроінтеграції, міграції робочої сили, а також розширенням можливостей віддаленої роботи фахівців різних галузей у міжнародних компаніях виникає необхідність дослідження функціонування абревійованих мовних одиниць у професійних терміносистемах. Вищезазначені чинники засвідчують актуальність проблематики статті. Мета дослідження полягає у визначенні та характеристиці сучасних тенденцій формування та функціонування абревіатур у професійній терміносистемі сфери розробки ІТ-продукту. У процесі дослідження автори використовували загальнонаукові методи емпіричного дослідження та теоретичного пізнання. Контент-аналіз і синтез досліджуваного явища уможливили виокремлення функцій, які абревіатури виконують у професійному спілкуванні. Системний підхід слугував підґрунтям для вивчення абревіатур як складника терміносистеми. Метод порівняння дав змогу визначити відносну частоту використання різних типів абревіатур, а також класифікувати їх за певними ознаками. За індуктивним методом було визначено найскладнішу омонімічну абревіатуру. За допомогою міждисциплінарного методу опитування в ході безпосереднього спілкування було отримано інформацію про прикладні аспекти функціонування абревіатур у сфері розробки ІТ-продукту.Автори дослідили та обґрунтували належність абревіатур до професійної терміносистеми. Визначено та охарактеризовано сучасні тенденції формування та функціонування абревіатур у професійній терміносистемі сфери розробки ІТ-продукту. Вперше зроблена спроба класифікації нумеронімів як однієї з найсучасніших тенденцій формування абревіатур у ІТ-індустрії. Автори доходять висновку, що у процесі розробки IT-продуктів використовують різні види абревіатур (за типами формування), що і слугують лінгвістичним способом мовного впливу, вибір та використання якого спрямований на досягнення певної комунікаційної мети. З’ясовано, що у професійному середовищі найчастіше трапляються акроніми, ініціалізми, контракції та контамінанти.Item Тенденції в сучасному європейському науково-академічному дискурсі на прикладі анотацій(Таврійський національний університет імені В.І. Вернадського, 2022) Іванова, Ірина Вікторівна; Потапенко Людмила ВіталіївнаДослідження присвячено вивченню особливостей укладання анотацій для закордонних журналів з урахуванням швидких мовномодифікаційних процесів. Мета дослідження – визначити основні тенденції сучасного європейського науково-академічного дискурсу та охарактеризувати його формально-змістові риси на прикладі анотацій. У процесі дослідження використано метод контент-аналізу та компаративного аналізу, а також типологічний із метою виокремлення сутнісних ознак досліджуваного явища. Розкрито сутність і розмежовано поняття abstract і summary. Виокремлено функції анотації до наукової статті як формату вторинної комунікації. Проаналізовано анотації до наукових статей європейських видань із орієнтацією на форму і змістове наповнення за двома критеріями: композиційно-структурним і лексикограматичним. Матеріалом дослідження слугували анотації до статей провідних європейських журналів із рубриками різних наукових галузей, як-от Design, Computer Engineering, Economics, Accounting, Humanities, Business Administration, etc. за 2020–2022 роки (наприклад, ComputerAided Design, Computers & Industrial Engineering, International Journal of Production Economics, International Business and Management тощо), що дало змогу зробити узагальнені висновки про сучасні європейські тенденції. Висвітлено композиційну структуру сучасної анотації до європейських публікацій. Виокремлено найчастотніші кліше для розкриття структурних елементів. Теоретично обґрунтовано та практично проілюстровано зміни в стилістичному і лексикограматичному наповненні тексту анотації. Описано новий формат анотацій – графічний чи візуальний. Автори доходять висновку: попри тенденцію до відхилення від консервативності наукової сфери, текст академічного дискурсу має відповідати інваріативним вимогам, що висувають світові наукові співтовариства до письмової наукової комунікації. Науково-академічний дискурс не є сталим явищем, а тому потребує регулярного перегляду і дослідження.Item Інноваційне освітнє середовище як інструмент брендингу(Національний університет «Одеська політехніка», 2023) Боровик, Тетяна Михайлівна; Устиченко, Світлана Володимирівна; Залозна, Таміла Григорівна; Волощенко, Ольга ВолодимирівнаПобудова та управління брендом в умовах сучасних викликів є одним із ключових завдань формування стійких позицій закладу освіти, адже саме побудова інноваційного освітнього середовища спрямована на реалізацію стратегії розвитку та глобальну колаборацію. У статті розглянуто діяльність структурного підрозділу Мовний центр «Lingua Hub», як один із інструментів брендингу, який використовується закладом освіти для підвищення рівня конкурентоздатності на ринку освітніх послуг. Визначено основні цільові аудиторії та шляхи комунікації з ними. Проаналізовано вплив діяльності підрозділу на розвиток міжнародної співпраці, встановлення партнерських відносин та реалізацію проектів у сфері освіти. Виділено особливості міждисциплінарних зв’язків побудови стратегії міжкультурних комунікацій, встановлення партнерських міжнародних зв’язків та їх вплив на формування іміджу та бренду закладу освіти.