Наукові публікації
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Наукові публікації by Author "Гунько В.І."
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Institutional and Socio-Economic Factors of the Educational Trend in Ukraine in the Context of European Integration / Інституційні та соціально-економічні чинники освітнього тренду в Україні в контексті євроінтеграції(НТУ "Дніпровська політехніка", 2021) Куклін О.В.; Пустовійт Р.Ф.; Азьмук Н.А.; Гунько В.І.; Моісєєва Н.І.Метою статті є оцінка інституційних чинників і результати реформування освіти України, з урахуванням економічного й соціального розвитку країни; конкретизація основних інституційних євроінтеграційних тенденцій України в галузі освіти з урахуванням чинника людського капіталу. Методологічною основою пропонованої роботи є такі універсальні методи наукового пізнання як: аналіз; синтез; індуктивний метод; дедуктивний метод; причинно-наслідкове моделювання; комплексне застосування взаємодоповнюючих підходів і методів на підґрунті принципів загальнонаукової методології, зокрема, компетентнісний, особистісно-орієнтований, культурологічний. Встановлено, що умови реформування української освіти, з урахуванням досліджуваного глобального освітнього тренда та євроінтеграційних тенденцій, передбачають відповідні інституційні процеси в соціально-економічній сфері й кардинальні зміни змісту, форм організації та методів навчання й виховання. Тобто, мова йде про проектування освітнього процесу як інституту успішної особистісної та професійної соціалізації на основі вимог ЄС, що призведе до зростання загальнодержавного капіталу шляхом прискореного накопичення людського й наблизить Україну до повноцінної євроінтеграції. Упродовж дослідження визначені ключові тенденції в українській, європейській і світовій освітніх сферах, а також виявлені причини, що негативно впливають на розвиток освіти України та не дозволяють у значній мірі впливати на конкурентний потенціал країн і реалізувати євроінтеграційні можливості. На відміну від раніше запропонованих досліджень, даний підхід акцентує увагу на інституційних і соціально-економічних факторах освітнього тренда. Результати досліджень, можуть бути використані фахівцями при формуванні інституційних затребувань до проектування тренда освітньої системи України з урахуванням вимог євроінтеграції.Item Institutional Genesis of Kleptocratic Economy and Its Formation in Ukraine / Інституційний генезис клептократичної економіки та її становлення в Україні(НТУ "Дніпровська політехніка", 2021) Пустовійт Р.Ф.; Куклін О.В.; Азьмук Н.А.; Якушик І.Д.; Гунько В.І.Аналіз клептократичної економіки як інституційного устрою, що зорієнтоване на ключову функцію отримання джерел доходів правлячою псевдоелітою шляхом упровадження корупційних неринкових трансакційних витрат для фірм і домогосподарств, підґрунтям яких є адміністративно-бюрократичне й політичне насильство. У пропонованому науковому дослідженні вирізняємо три типи методів дослідження: по-перше, притаманні пізнанню в цілому (загально логічні) методи, такі як: аналіз, синтез, абстрагування, узагальнення, індукція, дедукція, аналогія; по-друге, загальнонаукові, у першу чергу емпіричні методи дослідження, а саме: спостереження, опис, вимірювання; по-третє, теоретичні методи пізнання, що використовуються економічною наукою, зокрема: ідеалізації; формалізації; аксіоматичний метод побудови теоретичного знання; гіпотизичнодедуктивний метод побудови й розвитку теоретичного знання. Проаналізована соціально-економічна конструкція України з точки зору факторів, що зумовлені впливом формальних і неформальних інститутів у клептократичній економіці та впливають на корупційні ризики. Надані рекомендації з модернізації інституційного середовища в Україні в контексті сучасної методологічної парадигми пошуку точок дотику взаємодії влади, бізнесу й суспільства. У пропонованому дослідженні здійснено комплексний аналіз інституційного середовища української економіки, що надає переконливі підстави характеризувати її як клептократичну, і в якій ще належить здійснити запропоновані в роботі фундаментальні модернізації з урахуванням євроінтеграційних перспектив. На відміну від раніше запропонованих досліджень, представлений підхід фокусується на кореляційному взаємозв’язку між показниками якості інститутів, ВВП на душу населення, індексами корупції в Україні та у досліджуваних країнах Європейського Союзу. Результати дослідження можуть бути використані профільними експертами при формуванні інституційних вимог для створення дієвої системи щодо запобігання корупції.