Дернова, Ірина АнатоліївнаІванова, Ірина ВікторівнаБоровик, Тетяна МихайлівнаЗалозна, Таміла ГригорівнаПалієнко, Альона Володимирівна2025-10-092025-10-092022Дернова І.А., Іванова І.В., Боровик Т.М., Залозна Т.Г., Палієнко А.В. Академічна мобільність студентів як один із напрямів євроінтеграції України. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2022. Спецвипуск присвячений євроінтеграційній тематиці. Т. 1. С. 67-72. DOI: https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.spec.1.13https://chasopys.ps.npu.kiev.ua/archive/spec_2022/part_1/13.pdfhttps://dr.csbc.edu.ua/handle/123456789/458Міжнародна студентська мобільність – важливий чинник глобалізації вищої освіти, ефективний фактор формування конкурентного фахівця, затребуваного на вітчизняному та європейському ринках праці, а також рушій позитивних змін у географічній структурі та конкуренції на ринку європейської освіти. Формування єдиного європейського освітнього простору натепер ще не завершене, і вищі заклади освіти України прагнуть зайняти в ньому своє місце. Встановлено, що українська нормативно-законодавча база, що висвітлює питання мобільності студентів, сформована відповідно до вимог і принципів, закладених у стратегії Європейського простору вищої освіти, та сприяє євроінтеграційним процесам за напрямом міжнародної академічної мобільності. Інтеграція в європейський освітній простір сприяє зростанню мобільності студентів, науковців, дослідників різних країн, полегшує процеси працевлаштування випускників університетів і підвищує конкурентний статус європейських країн у галузі освіти. У статті розкрито сутність академічної та міжнародної студентської мобільності, проаналізовано чинники, які визначають рівень мобільності в розрізі окремих європейських країн. З метою аналізу позиціонування України в європейському освітньому просторі досліджено динаміку чисельності українських студентів у європейських країнах та іноземних студентів в Україні. На основі досліджень міжнародних організацій проаналізовано індикатор міжнародної мобільності у 2013–2019 роках у розрізі окремих європейських країн. Значна увага приділена дослідженню переваг європейської освіти та її впливу на формування конкурентоспроможного фахівця в умовах глобальних викликів і кризових ситуацій. Також установлено особливості формування європейської освітньої стратегії в умовах глобальних викликів, спричинених пандемією COVID-19, запровадженням воєнного стану, і чинники, що актуалізуються в сучасних умовах. Автори доходять висновку, що, зважаючи на об’єктивні обставини сьогодення, європейські країни й Україна знаходять нові підходи до здійснення академічної мобільності учасниками освітнього процесу.SOCIAL SCIENCES::Social sciences::EducationSOCIAL SCIENCES::Social sciences::Education::International educationАкадемічна мобільність студентів як один із напрямів євроінтеграції УкраїниArticle