Полях, Сергій Сергійович2025-11-112025-11-112022Полях С.С. Особливості зміни поведінки споживачів на ринку в сучасних умовах. Інвестиції: практика та досвід. 2022. № 10. С. 69-76. DOI: 10.32702/2306-6814.2022.9—10.69https://www.nayka.com.ua/index.php/investplan/article/view/11/13https://dr.csbc.edu.ua/handle/123456789/598Стаття містить локальний аналіз споживчих тенденцій, що виникли в Україні за час пандемії Covid-19 та під час військової агресії Російської Федерації. В роботі виокремлена сутність поняття "поведінка споживача" та його місце в економічній літературі. Розглянуто теорії споживчої поведінки, виділено основні типи поведінки споживача на ринку, а також охарактеризовано основні тренди, які формують тип купівельної поведінки споживача. У дослідженні представлена інформація, що була отримана з первинних джерел за допомогою анкетування, стосовно адаптації українського населення до змін, з якими воно зіткнулися за час військової агресії на території України, а також визначено вплив факторів на вибір споживача при здійсненні покупки в сучасних умовах. На основі аналізу нових тенденцій, запропоновано використання моделі зміни поведінки споживача при форс мажорних обставинах (MAPPS), яка визначає ключові аспекти, вагомі для зміни поведінки споживача, бар'єри, драйвери, тригери та допомагає розробити набір дій при зміні звичайної поведінки споживача.SOCIAL SCIENCES::Business and economics::EconomicsSOCIAL SCIENCES::Business and economicsSOCIAL SCIENCES::Business and economics::Business studiesОсобливості зміни поведінки споживачів на ринку в сучасних умовахArticle